Подорожчання вартості проїзду у столичному метрополітені, що відбулося 14 липня цього року, викликало одразу купу обурень містян та пропозицій щодо поліпшення умов перевезення пасажирів. Перші з них обговорювалися на засіданні Постійної комісії Київради з питань транспорту, зв’язку та реклами, що відбулося 24 жовтня в будівлі КМДА. Знай.ua дізналися, що ж саме має змінитися в київській підземці.

На новий "гаджет" – від 15 млн

Обговорення проекту рішення "Про встановлення на станціях Київського метрополітену табло зворотного відліку часу до прибуття потягу" стали приводом для тривалої дискусії між народними обранцями та керівництвом столичної підземки.

"Весь цивілізований світ вже давно користується табло зворотного відліку. Це – комфорт, зручність для пасажира, планування свого часу. Рано чи пізно Київ до цього прийде. Щодо фінансування – то після підвищення тарифів, я вважаю, що в метрополітені повинні бути гроші", – каже депутат Київради Святослав Кутняк.

Популярні новини зараз
Відвикайте від опалення: українців просять зробити це до вимкнення, щоб не постраждати Українцям готують тарифний удар після опалювального сезону Переказ з картки на картку будуть жорстко контролювати: як можуть заблокувати картку Готуйте документи: "Укрпошта" розпочинає виплати до 3 тисяч гривень
Показати ще

За словами Святослава Кутняка, згідно із розрахунками Департаменту транспортної інфраструктури, для реалізації даного проекту знадобиться 15 млн грн. Він запропонував втілити цю систему поетапно – по одній гілці метро у певний період часу, щоб не витрачати одразу таку суму коштів.

Економ-варіант: інформаційні табло, вартістю до 1 млн грн

Надані дані щодо мінімальної вартості проекту керівництва київського метрополітену на 3 млн грн більші, ніж відзвітував депутат Київради.

"Ми опрацювали 3 технічних рішення – вартість системи обійдеться від 18 до 70 млн грн, оскільки її повністю доведеться прокладати з "нуля". Мінуси найдешевшого варіанту – те що він напіввручного управління, тож матиме до 10 секунд погрішностей. До того ж, необхідно буде утримувати штат операторів та диспетчерів, що забезпечуватиме безперебійну роботу такої системи. За наявності кількох вкрай необхідних робіт з оновлення обладнання, на які потрібно у кілька разів більше коштів, сьогодні це нововведення не є раціональним", – повідомляє заступник начальника КП "Київський метрополітен" Дмитро Пеклун.

Окрім цього, як підкреслив заступник начальника КП "Київський метрополітен", у подальшому доведеться витрачати чималі кошти на утримання нової системи інформування.

У якості альтернативи Дмитро Пеклун запропонував в рази дешевший варіант, аніж будування такої масштабної системи.

"У даному випадку, на мою думку, більш доцільними були б візуальні інформативні табло із позначенням інтервальних годин з кожної сторони тунелю на станціях: в часи-пік, денний час та нічні години тощо. Завдяки ним пасажири зможуть легко орієнтуватися в часі", – зазначає заступник начальника КП "Київський метрополітен".

Візуальні табло – це плакати з розмаркірованими чітким графіком інтервалів курсування поїздів підземки. Тож, по суті, задля цього потрібно буде витратитися лише на друкування на розміщення поліграфічних плакатів. За словами заступника начальника КП "Київський метрополітен", обсяг коштів, витрачених на це, сягнув би не більше 1 млн грн.

"За" і "проти" киян

Думки киян теж розділилися з приводу створення системи нових табло.

"Якщо рубанули по наших гаманцях сокирою і підвищили вдвічі проїзд, нехай відпрацьовують ці кошти! А то в вагонах та на станціях нічого не змінюється, а де ж тоді наші гроші? Тим паче, нові екрани із позначенням часу прибуття все ж краще халтурних малюнків на "Осокорках", на які були витрачені мільйони", – говорить мешканка Харківського масиву Олена Козуб.

Із опитаних нами 10 киян "за" виступили ще 4 людини. Решта ж була протилежної думки.

"Які в біса 15, а тим паче 70 мільйонів? На що? На нікому непотрібні екранчики? Там і інтервал той нічого прораховувати – 2 – 5 хвилин, яка різниця? Нехай вікна замінять краще у вагонах, щоб взимку не дуло, або нові вагони куплять!", – обурується мешканка Оболонського району Валерія Равчук.

Нехай там як, але ж під час засідання профільної комісії відповідний проект рішення був підтриманий – єдиною внесеною правкою стало ви креслення строкових обмежень щодо його реалізації.

Щодо подальших деталей цього питання читайте на порталі Знай.ua.

Також Знай.ua писав про те, як розв'язка на Житомирській трасі з легкої руки депутатів може перетворитися на скупчення ТРЦ, СТО та мийок. А ліси готуються пустити під сокиру.

Раніше Знай.ua писав про "зачистку" київського вокзалу від ромів - представники С14 вигнали їх з улюбленого місця.