З моменту подорожчання громадського транспорту, що відбулося у липні 2018 року, минуло більш ніж півроку. Вже впродовж 7 місяців киянам доводиться сплачувати 8 грн за проїзд у метро, автобусах, тролейбусах і трамваях. Та, незважаючи на час, мешканці столиці не припиняють обурюватися і викладати скарги у постах в інтернет-мережі. І не даремно – відповідна заява також надійшла до столичного суду від київських депутатів та депутата Верховної Ради. Подробиці дізнавалися Знай.ua.

Альтернативу не прийняли

Окружний адміністративний суд м. Києва розпочав розгляд по суті за позовом депутатів Київради Юрія Сиротюка та Святослава Кутняка і нардепа Юрія Левченка до виконавчого органу КМДА про визнання протиправним та нечинним розпорядження "Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів і вартості проїзних квитків у міському пасажирському транспорті, який працює у звичайному режимі руху" від 05.07.2018 року.

"Немає жодного економічного обґрунтування двократного підвищення проїзду у наземному комунальному транспорті та метро. Тому що ані в Києві, ані в Україні не створено процедури фіксації – ми не знаємо скільки пільговиків користується транспортом. А на сесії Київради щоразу виділяються кошти для погашення цих сум", – зазначає депутат Київради Юрій Сиротюк під час засідання.

Популярні новини зараз
Компанія Apple "вбила" багатомільйонне місто одним рішенням: тепер можна зносити все Заплатите за троюрідну тітку, яку ніколи не бачили: на українців хочуть повісити борги померлих родичів Комунальники "наплювали" на мораторій: встановили незаконні тарифи та змушували переплачувати ВПО запропонують розпочати життя з чистого аркуша: як це зробити
Показати ще

І, як виявилося, влітку міській владі був запропонований альтернативний варіант удосконалення транспортної галузі, що не потребував зростання тарифів.

"У відповідь на наміри столичної влади щодо значного підняття вартості проїзду нами було розроблено аналогічний проект рішення про порядок перевезення населення у наземному та підземному транспорті Києва, який не передбачав підвищення тарифів. Але виконавчий орган відправив його на розгляд, як регуляторну процедуру і ми ще й досі не отримали правового висновку", – розповідає Юрій Сиротюк.

З підвищенням ціни – менше пасажирів, більше збитків

І з обіцяною модернізацією комунального автопарку поки щось не виходить – про це свідчать десятки постів у соцмережах. То під час заметілі людям доводиться власноруч штовхати тролейбус, то швидко покидати салон внаслідок пожежі на даху.

"Я вже півроку взагалі не їжджу на тролейбусах та трамваях, хоча раніше ними користувався на рівних з маршрутками. Зараз я пересуваюсь тільки на газельках і швидко можу уїхати – їх багато на рейсі, тож і сісти вдається. Справжній господар так би не зробив – бажання озолотитися на людях до добра не доведе", – скаржиться мешканець Оболонського району Тарас Нойлик.

Відповідно, із подорожчанням більшість комунальних маршрутів стала дорожчою, ніж частина приватних. Тож, навіщо плестися у тролейбусі за 8 грн, якщо можна швиденько дістатися необхідної зупинки за 7 або ті ж самі 8 грн? Саме за таким принципом і діють сотні киян.

Та, виявляється, що із підвищенням ціни омріяне оновлення салонів тільки віддаляється.

"Наземний комунальний транспорт у Києві став ще більш збитковим після підняття вартості проїзду. Те, що обіцяли закупити нові трамваї, тролейбуси, що транспорт стане комфортнішим, що у квиток буде закладена на це грошова складова – цього всього не зроблено. Натомість, оскільки приватний транспорт є навіть дешевшим, тепер категорії непільговиків користується ним. А з міського бюджету буде ще більше датуватися на утримання комунального транспорту", – підкреслює один з позивачів депутат Київради Юрій Сиротюк.

За словами позивачів, зараз спостерігається повна менеджерська профнепридатність команди діючого міського голови – навіть у суді відповідачі від КМДА заявляють, що роз’яснення Верховного Суду їм не указ. А відповідні рішення щодо скасування підвищення тарифів на проїзд в комунальному транспорті Миколаєва, Одеси, Харкова не варті уваги.

"Думаю, що також доцільно було б вимагати, як мінімум, політичної відповідальності від того, хто погоджував та підписував даний акт. Наприклад, сам пан Кличко, який найбільше переймається своїм політичним капіталом та іміджем, аніж нагальними потребами киян. Він однією рукою перерізає червону стрічку паркової зони, а іншою залишає підпис під грабіжницькими рішеннями передачі землі забудовникам, списання боргів олігархічним монополіям та збільшення плати комунальних послуг, проїзду в громадському транспорті для мешканців столиці", – підкреслює один з позивачів Святослав Кутняк.

Засідання було перенесено на 7 березня, яке відбудеться в Окружному адміністративному суді о 13:00. Тож про подальший розвиток подій читайте на порталі Знай.ua.

Geplaatst door Yuriy Syrotyuk op Donderdag 21 februari 2019

Раніше Знай.ua писав, що у Києві відкриють нові станції метро: стали відомі дати.

Також Знай.ua повідомляв, що до Києва прилетів легендарний літак з "Нестримних" зі Шварценеггером та Сталлоне: фото.